مونتاژ خلاقانه عکس‌های شب و روز توسط استیون ویلکس عکاس

هنرنمایی جالب یک عکاس در مونتاژ عکس شب و روز این روزها توانسته است نه تنها تکنیک تازه‌ای را به عکاسان آماتور و حتی حرفه ای بیاموزد بلکه توانسته است نام خود را در میان عکاسان خلاق دنیا نیز بیابد. این عکاس کسی نیست جز استیون ویلکس گمنام که به واسطه ی پروژه عکاسی تلفیقی بسیار خلاقانه – شب تا روز – خود نامی دست و پا کرده است. با خانه عکس همراه شوید.

در عکس های تلفیقی استیون ویلکس عکاس که با تکنیکی خاص و بدون جابجایی دوربین عکس هایش را در دو زمان مختلف – یکی روز و دیگری شب – تهیه کرده است، بیننده‌ی عکس همانند عکاس به خوبی عبور یک روز و شروع یک شب را در مکانی مشخص آن هم در یک عکس بدون حد و مرزی جز شب و روز  به تماشا می نشیند.

در این عکس های تلفیقی همانطور که به زیبایی قابل مشاهده است، نصف عکس در حالت روز و نصف دیگر آن در حالت شب قرار دارد که این تلفیق در جای خودش انرژی و ترکیب رنگ فوق العاده ای را به تصاویر بخشیده و در مقابل به زیبایی هر چه تمامتر این هیجان نیز به بیننده عکس ها منتقل می شود.

این عکاس خلاق به هنگام تهیه عکس هایش روی یک جرثقیل می ایستد تا بتواند حداقل ارتفاع ۱۰۰ متری را موقع گرفتن عکس هایش داشته باشد و نکته قابل توجه اینجاست که استیون ویلکس عکاس برای تهیه عکس از هر سوژه ای چیزی حدود ۱۵ ساعت بالای جرثقیل میماند و برای هر لوکیشن تقریبا ۱۴۰۰ عکس تهیه و در این میان، چشم تیزبینش به دنبال تغییرات زیبای نور، و یا ورود سوژه های جذاب به صحنه است تا بتواند آن را به تصویر خود بیفزاید.خلق تصاویر تلفیقی شب و روز
ویلکس بعد از اینکه همه‌ی عکس هایش را از یک سوژه تهیه کرد، زمان زیادی را صرف پردازش و یا بهتر بگوییم مونتاژ این عکس ها می کند تا عکسی زیبا و دیدنی و البته تلفیقی را از شب و روز یک مکان به دست آورد.

منبع: stephenwilkes

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*