اسرار مجسمه 1000 ساله چینی با سی تی اسکن

سی‌تی اِسکَن، روشی نوین است که در علوم تشخیصی در فیزیک پزشکی کاربرد تحقیقاتی و درمانی فراوانی دارد.در این روش، کالبد انسان یا دیگر جانوران به صورت لایه‌به‌لایه برانداز یا همان اسکن می‌شود و بدین ترتیب بخش‌های درونی بدن نیز برای پزشکان قابل رؤیت می‌گردد.در واقع  سی تی اسکن استفاده از اشعه ایکس در ارتباط با الگوریتم‌ها و محاسبات کامپیوتری به منظور ایجاد تصویر از بدن می‌باشد.دانشمندان به تازگی با انجام آزمایش سی تی اسکن بر روی یک مجسمه ی مومیایی چینی پرده از راز بزرگی برداشته اند. با خانه عکس همراه شوید.

این مجسمه که متعلق به قرن ۱۱ و یا ۱۲ می باشد یک راهب بودایی را در حال عبادت نشان می دهد که با انجام آزمایش سی تی اسکن متوجه ی حضور یک مومیایی در درون این مجسمه شدند.

دانشمندان احتمال زیادی را برای وجود یک مومیایی در درون این مجسمه قائل بودند ولی به دنبال راهی بودند تا بدون ضربه زدن و شکستگی مجسمه, احتمال خودشان را به یقین تبدیل کنند به همین دلیل مسئولان موزه ی هلند درخواست آزمایش سی تی اسکن را دادند و این آزمایش نمای دقیقی از اسکلت و ساختار بدن مومیایی را آشکار ساخت.

کسانی که در زمینه ی عرفان در مذهب بودایی تحقیق می کنند اعتقاد دارند که این مجسمه متعلق به یکی از راهبان مقدس بودایی بوده که با این حالت و تمرکز توانسته به بالاترین مرحله از عرفان و جدایی روح از بدن دست یابد و اعتقاد دارند که هر زمان بخواهد می تواند دوباره به جسم خودش بازگردد. البته این ادعا از نظر علم پزشکی مورد تایید نیست.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*