زندان زیرآبی

تصاویری از زندان زیرآبی در استونی

امروز قصد داریم با دوربین غواصان عکاس، سفری داشته باشیم، به یک زندان زیرآبی در کشور  استونی . این زندان در سال 1938 بازگشایی شد  و از سال 1991 هم با ازبین رفتن قدرت اتحادیه جماهیر شوروی کاملا تخلیه شد . از آن زمان به بعد هیچ کس در آن ترددی نداشت و حالا می توانید آخرین تصاویر منتشر شده از آن در زیر آب را مشاهده کنید .

بازدید از این زندان متروکه کار بسیار دشواری است . هیچ مسیر ماشین رویی برای آن وجود ندارد و  شناگران و غواصان هم باید با اجازه های قبلی به این مکان وارد شوند . حتی گفته شده بازدید از این مکان برای غواصان حرفه ای هم بسیار خطرناک است .

این زندان در شهرستان کوچکی به نام رومیو در بخش غربی تالین و در کشور استونی قرار دارد.  این مکان حالا دیگر کاملا متروکه است و تبدیل به خرابه شده اما در گذشته های دور در این مکان از زندانیان کار می کشیدند یک معدن سنگ آهک در نزدیکی زندان وجود داشت که این معدن در حقیقت یک اردوگاه کار اجباری برای زندانیان بود .

همانطور که پیش تر گفته شد این زندان زیرآبی در سال 1938 افتتاح شد و بعد از استقلال استونی در سپتامبر سال 1991 این کشور شکنجه و بیگاری کشیدن از زندانیان را در این زندان متوقف کرد . حالا اما با گذشت بیش از 25 سال مکان این زندان در میان رودخانه ای بزرگ قرار گرفته است.

این تصاویر از مکانی که شما از این محیط آرام و عجیب و غریب خواهید دید روزگاری میزبان صدها زندانی بود .  آلن واکر هم موزیک ویدیو  آهنگ محبوب  Faded   را در این مکان فیلمبرداری کرد .

جالب است بدانید تالین بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور استونی محسوب می شود این شهر که به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۱ نیز معرفی شده در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار داشته و جزو ده شهر برتر فناوری دیجیتال دنیا می‌باشد .

با هم در خانه عکس تصاویری از زندان زیرآبی در استونی را  تماشا می کنیم.

زندان زیرآبی

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*