پروانه‌های دم‌چلچله‌ای

تصاویری از پروانه‌های دم‌چلچله‌ای

امروز در خانه عکس تصاویری از پروانه‌های دم‌چلچله‌ای را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم . آقای تیم وانگ Tim Wongاین پروانه های بسیار زیبا را که در خطر انقراض هستند در حیات خلوت خانه خودش پرورش داده . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

پروانه‌های دم‌چلچله‌ای خانواده‌ای از پروانه‌ها از راسته پولک‌بالان هستند. این تیره دارای حدود ۵۵۰ گونه پروانه هستند که تقریباً در سرتاسر جهان پراکنده هستند.اما بسیاری از آنها امروزه در خطر انقراض می باشند.

تیم وانگ با کمک  آکادمی  زیست شناسی علوم کالیفرنیا برای نجات این گونه از پروانه ها در حیات خلوت خانه خود باغی کوچک درست کرده و پروانه‌های دم‌چلچله‌ای را در آن پرورش می دهد .

در این باغ یا گلخانه کوچک تمامی شرایط برای رشد و پرورش این گونه از پروانه ها مناسب است . سیستم تنظیم دما و همچنین نور مناسب به همراه گل و گیاهان مورد نیاز برای پروانه‌های دم‌چلچله‌ای در این گلخانه وجود دارد .

جالب است که بدانید این نوع از پروانه ها برای رشد به گیاهی با نام زرآوندام احتیاج دارند . زرآوندام یک سرده از تیره زرآوندیان است. سرده‌ای علفی با حدود ۴۰۰ گونه با ساقهٔ به‌ندرت بالاروندهٔ چوبی، بومی مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری و معتدل برّ قدیم و استرالیا؛ برگ‌های آنها متناوب و کامل و دمبرگ‌دار با قاعدهٔ پهنک قلبی‌شکل است؛ میوهٔ آنها پوشینهٔ شکوفاست که با شش شکاف باز می‌شود.

این گیاه در کالیفرنیا به سختی یافت می شود اما تیم وانگ به سختی آنها را در یک باغ گیاه شناسی پیدا کرده و تعداد محدودی از آن را داخل باغ خود آورده و پرورش داده تا به میزان مورد نیاز برسد. سپس 20 عدد کرم پیله ساز را در داخل باغ رها کرده تا تولید مثل کنند .

کرم پیله‌سازعنوان عمومی است که به لارو راسته پروانه‌سانان (شامل شاپرک و پروانه) اطلاق می‌شود.شفیره کرم ابریشم که پسماند فرایند ریسندگی می‌باشد یک خوراک پروتئینی غیر متداول برای حیوانات است که به نظر می‌رسد دارای ارزش غذایی نسبتاً بالایی است.در لغت، محفظه ابریشمین کرم ابریشم پیله نامیده می‌شود. پیله ماده‌ای است که کرم ابریشم از لعاب دهان، دور خود می‌تند و در ساخت ابریشم بکار می‌آید. به آن در قدیم، بادامه، نوغان و کناغ نیز می‌گفتند.

با هم در خانه عکس تصاویری از پروانه‌های دم‌چلچله‌ای را  تماشا می کنیم.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*