شکستگی در حیوانات

تصاویری از گچ گرفتن شکستگی در حیوانات

تصاویری از گچ گرفتن شکستگی در حیوانات با جثه کوچک را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم. حیوانات نیز همانند انسان ها ممکن است به علت بی احتیاطی دچار شکستگی در دست یا پا شوند. برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه  با خانه عکس همراه باشید.

شکستگی در حیوانات از جمله مهمترین آسیب های بدن است که به دنبال ضربه ایجاد می شود. هر گونه تغییر شکل استخوان با هر دلیلی موجب شکستگی خواهد شد . به بیان دیگر اگر نیرویی که به استخوان وارد می شود بیش از حد تحمل آن باشد و بتواند شکل استخوان را تغییر دهد شکستگی را در پی خواهد داشت.

درمان اصلی برای ترمیم شکستگی، گچ گیری ناحیه شکسته شده است. در این میان وقتی کلمه گچ گرفتن را می شنویم بیشتر تصوراتمان در محدوده انسان یا حداقل حیوانات بزرگ مثل اسب است و هیچ وقت تصور نمی کنیم که گچ گرفتگی ممکن است در ابعاد خیلی کوچک انجام شود. دلیل این تصورات شاید بیشتر به این بر می گردد که ما در محیط اطراف خود چنین اتفاقی را ندیده ایم .دامپزشکان می توانند دست و پای شکسته این جانوران را که طول دست و پایشان کمتر از ده سانتی متر است را هم گچ بگیرند.

پس شکستگی و گچ گرفتن استخوان ارتباطی به اندازه آن ندارد و یک جاندار کوچک هم اگر بی احتیاطی کند ممکن است دست و پایش بشکند. برای درمان ناحیه شکسته صاحب حیوان آن را به دامپزشک می برد. و دامپزشک در ابعاد خیلی کوچک عمل گچ گیری را انجام می دهد.

جالب تر اینکه در همین حیوانات کوچک سالها طول میکشد تا یک شکستگی کاملا جوش بخورد. زیرا عوامل زیادی در جوش خوردن شکستگی ها نقش دارند مانند سن حیوان بیمار، نوع استخوان شکسته شده، شدت نیرویی که به استخوان وارد شده و آن را شکسته است، صدمه نسج نرم همراه، باز یا بسته بودن شکستگی، وجود عفونت، بیماری های زمینه ای، تغذیه و داروهای مختلف. بنابراین می بینیم که تفاوت خاصی وجود ندارد.

با هم در خانه عکس تصاویری از گچ گرفتن شکستگی در حیوانات را تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*