نقاشی روی ساختمان‌ها

تصاویر عکاسی از هنر خیابانی نقاشی روی ساختمان‌ها

تصاویر عکاسی از هنر خیابانی نقاشی روی ساختمان‌ها توسط آقای Kiwi  که عکاس گاردین است تهیه و به اشتراک گذاشته شده است . او برای تهیه این عکس ها 5 روز را در کشور اوکراین سرگردان بوده . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

تظاهرات سال 2014 در اوکراین که به یورومیدن معروف است باعث شد تا بسیاری از هنرمندان برای نشان دادن اعتراض خود دست به نقاشی کشیدن روی دیوار ساختمان ها بزنند .

یورومیدن اصطلاحی است که به موج اعتراضات و ناآرامی های مردمی در اوکراین اطلاق می‌شود که آغازگر آنها تظاهرات مردمی شب ۲۱ نوامبر سال ۲۰۱۳ در کی‌یف، به منظور تحقق اتحاد و یکپارچگی بیشتر با اتحادیه اروپا، قلمداد می‌شود . این اعتراضات تا یک سال و تا 2014 ادامه داشت .

بسیاری از این تصاویر توسط هنرمندان بین المللی طراحی شده و توسط مردم آن منطقه هم حمایت شده هستند .نکته قابل توجه در این تصاویر از نقاشی های خیایانی ابعاد بسیار بزرگ آنها است . به وضوح مشخص است که بعضی از این نقاشی ها تماما دیوار یک ساختما بیش از پانزده طبقه را پوشانده است .

آقای Kiwi به همراه یک چراغ قوه و یک سه پایه و البته دوربینش 5 روز را در اوکراین سپری کرده و با گشت و گذار در شهر  کی‌یف در  این کشور عکس های بسیار زیبایی از نقاشی روی ساختمان‌ها تهیه کرده است .

برخی از هنرمندان این نقاشی ها حتی قصد داشته اند یک تصویر در سبک هایپررئالیسم در ابعادی به بزرگی یک ساختمان سیزده طبقه خلق کنند . تصویر اول نمونه ای از همین نقاشی ها است که یک دختر را در پوشش لباسی از پرچم اوکراین نشان می دهد .این نقاشی توسط  هنرمند استرالیایی Guido van Helten  گیدو ون هلتن کشیده شده است .

با هم در خانه عکس تصاویر عکاسی از هنر خیابانی نقاشی روی ساختمان‌ها را مشاهده می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*