تصاویر قبل و بعد از جنگ در شهر حلب سوریه

تصاویر قبل و بعد از جنگ در شهر حلب سوریه می تواند به خوبی نشان دهد که جنگ با این شهر زیبا چه کرده است . جنگ هیچ گاه بهترین راه حل برای حل مشکلات موجود نبوده و  جز ویرانی و آوارگی برای شهر چیزی ندارد . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید.

حلب یکی  از پایگاه‌های مهم در  رشد تمدن اسلامی در دوران گذشته بوده است . این شهر یکی از کهن‌ترین شهرهای منطقه‌ خاورمیانه محسوب می شود و نامش هم به عنوان یک میراث فرهنگی جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده .اما حالا از 19 جولای  سال 2012 درگیر جنگ های داخلی است . جنگی که تا به امروز هزاران کشته ، زخمی و آواره  برجای گذشته است .

بسیاری از ساکنین این منطقه جنگ زده  با یک رویای خوب دل را به دریا زده و با استفاده از مسیر های بسیار پر خطر خود را به کشور های اروپایی می رسانند . اما در آنجا هم به دلیل تعداد بسیار زیاده پناهجویان روزگار خوشی ندارند .

اگر از همه این مسائل بگذریم باید گفت که  این جنگ تمامی آثار تاریخی شهر حلب را نابود کرده است . آثار تاریخی در حقیقت جزئی از تاریخ کشور ها هستند و این مسئله به این معنا است که بطور کلی تاریخ در شهر حلب رو به نابودی رفته .

هانا کریم ( Hannah Karim )که  یک عکاس سوری است تصاویری که از قبل شروع جنگ از آثار و مکان های دیدنی حلب تهیه کرده بود را در مقابل عکس هایی از حال روز الان آنها قرار داده است .

تصاویر گویای همه چیز است به جز جان انسان ها که بسیار پر اهمیت است تاریخ هم در این شهر در حال نابودی است . فقط می توانیم آرزو کنیم تا در آینده و در هیچ جای دنیا جنگی نباشد .

با هم در خانه عکس تصاویر قبل و بعد از جنگ در شهر حلب سوریه  را مشاهده می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*