تلفیق هنرمندانه‌ی حیوان و طبیعت در نقاشی‌های هنرمند نروژی

نقاشی یکی از رشته‌های اصلی هنرهای تجسمی است و قدمت آن شش برابر زبان نوشتاری است ، بنابراین اولین نقاشی‌های یافت‌شده در غارها حاکی از آن است که انسان‌های اولیه با کشیدن نقش حیوانات و شکارشان به نوعی خود را آمادهٔ نبرد با آن‌ها می‌کرده‌اند.لازم است بدانید که قدیمی‌ترین نقاشی‌ها در دنیا که متعلق به حدود ۳۲۰۰۰ هزار سال قبل می‌باشد، در گروته شاوه فرانسه قرار دارد. این نقاشی‌ها که با استفاده از افرای قرمز و رنگ‌دانه سیاه حکاکی و رنگ شده‌اند، تصاویری از اسب‌ها، کرگدن‌ها، شیرها، بوفالوها و ماموت‌ها را نشان می‌دهند. اینها نمونه‌هایی از نقاشی در غار هستند که در تمام دنیا وجود دارند.

اما هم همچون دیگر زوایای زندگی بشر امروزه بسیار پیشرفته تر شده و خلاقیت باعث شده تا سبک های جدیدی به انواع هنر ها خصوصا هنر های تجسمی اضافه گردد.یکی از این خلاقیت ها را هنرمندی نروژی با نام آندریاس لای انجام داده است.وی راه زیبایی برای محو کردن مرز بین بیابان های نروژی اطرافش و حیواناتی که آن را خانه می نامند، پیدا کرده است.

سبک این هنرمند نقاش بدین صورت است که خز این حیوانات وحشی را با حرکتی ظریف به زیستگاهشان تبدیل می کند. برگن، یک شهر ساحلی نروژی است که توسط ۷ کوه جنگلی احاطه شده و مردم محلی و بازدیدکنندگان زیادی را برای پیاده روی جذب می کند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*