جشنواره معماری

جشنواره معماری des vives ، مکانی که آرامشی رویایی را در میان ابرها فراهم می کند

جشنواره معماری des vives  در مونتپلیر فرانسه هرساله به عموم مردم امکان بازدید از محوطه ها و هتل های خصوصی  و فضاهای با بازدید محدود را فراهم می کند.در این جشنواره ها عموما آثاری از معماری جهان را  موقتا در محوطه نصب و به نمایش می گذارند. اما جشنواره سال 2016 اندکی متفاوت تر از سال های قبل برگزار شد ! در ادامه با خانه عکس همراه شوید.

جشنواره معماری vives des در سال 2016 توسط دو همکار فرانسوی مارتیز آفونس و کارولین فوره به صورت متفاوتی ظاهر شد.آنها چشم اندازی از معماری طبیعی جهان را به مقابل چشم ها پایین آوردند.

آنها سعی داشتند پرده هایی کمتر دیده شده از  معماری جهان هستی را به نمایش بگذارند.چند ابر بزرگ شناور در محوطه ، طرح جشنواره امسال بود ! آنها با این طرح سعی داشتند تاثیر نقش معماری فضا ها را در جهان امرزی نشان دهند.

این پروژه که نام « سر در ابرها » را به خود اختصاص داده بود برای نشان دادن سرزمین خواب  و خیال و آرامش در مقابل جهان پر تنش و پر ازدحامی که بیننده از آن می آید و دعوت به آرامش در فضای حاکم با معماری ساده اما پر تاثیر فضا ست.

اگرچه طرح ساده و دور از ذهنی نبود اما بینندگان را به این وا می داشت که چند قدم به عقب بردارند و به فکر فرو روند!شاید حس معلق بودن از جمله حس هایی بود که در این فضا غالب میشد.

زیباست اگر بگوییم بعد از دیدن این گالری به جمله به کجا چنین شتابان پی خواهیم برد….

با هم عکس هایی از این جشنواره را در خانه عکس تماشا می کنیم.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*