مجسمه‌‌ حیوانات

ساخت مجسمه‌‌ دیدنی حیوانات با استفاده از زباله

ساخت مجسمه‌‌ دیدنی حیوانات با استفاده از زباله توسط  یک هنرمند پرتغالی با استفاده از زباله‌های بازیافتی انجام شده است . او  مجسمه‌ های تأمل برانگیزی را ساخته است.برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید .
بسیاری از مردم، نمی دانند که پسماندهایی که در طبیعت به حال خود رها می شوند چه آسیب هایی به محیط زیست می رساند و هدف آرتور بوردالو از ساخت این مجسمه ها اطلاع رسانی به مردم در این زمینه بود وی برای گسترش پیام خود در مبارزه با تولید زباله‌های انبوه و بی‌پایان، تصمیم دارد این کارهای خود را علاوه بر پرتغال، به کشورهای دیگری مانند استونی و آمریکا نیز ببرد.

ماهی ها و پستانداران دریایی، از پلاستیک و پسماندهایی که در دریا و سواحل ریخته می شود، تغذیه می کنند و این مواد برای آن ها غذایی کشنده محسوب می شوند. با مصرف چنین موادی این جانداران در معرض خطر هستند و البته اگر کمی آن سو تربرویم و به بررسی سفره های غذایی خود بپردازیم آنچه مسلّم است این هست که همین زباله ها در نهایت آسیب شان به خود انسان ها برمی گردد چرا که انسان نیز جزئی از اکوسیستم است و در زنجیره غذایی حضور فعال دارد.

آرتور بوردالو برای خلق این مجسمه ها هیچ ماده ای خریداری نکرد و تمام وسایل مورد نیاز را از دل زباله ها بیرون کشید.جالب است بدانید که در ایران زباله‌ها یا در خاک دفن شده یا سوزانده می‌شوند و حتی در طبیعت رها می‌شوند. همه ی این راه‌ها برای محیط زیست بسیار خطرناک هستند و باعث فرسایش خاک، آلودگی هوا، زشت شدن مناظر طبیعی و همین طور نامناسب کردن محیط برای حیات وحش می‌شوند. اگرچه خاک مهم‌ترین و گسترده‌ترین صافی فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی آبها، بازیافت کننده ضایعات و نیز دریافت کننده بسیاری از مواد می‌باشد ولی سوزاندن زباله ها در مقایسه با سایر روش‌های دفع ، مؤثرترین شیوه است زیرا به زمین کمتری نیاز دارد. همچنین خاکستر باقی‌مانده به علت عاری بودن از مواد آلی و باکتری‌ها از نظر بهداشتی مخاطره آمیز نبوده و قابل دفن است.

با هم در خانه عکس تصاویر دیدنی از ساخت مجسمه‌‌ حیوانات با استفاده از زباله را تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*