ساخت چراغ خواب با اوریگامی توسط Umut Yamac

ساخت چراغ خواب اوریگامی توسط Umut Yamac

ساخت چراغ خواب با اوریگامی توسط Umut Yamac معمار و طراح مستقل در لندن انجام شده . او اصالتا ترک تبار بوده اما بزرگ شده لندن است و در آنجا فعالیت می کند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر  در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

ایده ساخت چراغ خواب با اوریگامی بسیار جالب و شگفت انگیز است . حالا اگر این اوریگامی متحرک هم باشد جذابیت آن دو چندان خواهد شد . یومات یاماک این کار  را ابتدا بطور کاملا محدود در سال 2014 با ساخت تنها 20 چراغ ساخته شده با هنر اوریگامی  آغاز کرد اما دیگر در آن زمان این هنر را ادامه نداد و رهایش کرد .

حالا بعد از گذشت دو سال او تعدادی از این طراحی ها را برای Salone del Mobile آماده کرده و  در آنجا آنها را به فروش گذاشته است . Salone del Mobile فروشگاهی در شهر میلان ایتالیا می باشد که می توان گفت کاردستی های خلاقانه و دکوری های دست ساز در آن به فروش می رسد .

چراغ های های ساخته شده با هنر اوریگامی توسط این هنرمند در طرح پرندگان بوده و  تنها از کاغذ ، فولاد و برنج تهیه می شود . ارتفاع آنها به عنوان یک چراغ خواب بسیار مناسب بوده و نکته بسیار جالب در مورد آنها امکان تکان دادن بخش کاغذی چراغ خواب است . در حقیقت طوری طراحی شده اند که به نظر می رسد یک پرنده روی شاخه ای در درون اتاق شما نشسته است .

بصورت کلی برای ساخت یک اویگامی باید با دقت، ظرافت و حوصله عمل کرد. ظرافت مهم‌ترین عامل در ساختن این شکل‌ها است.برای آنکه در ساختن مدل‌ها دچار اشکال نشوید باید با قواعد اصلی کار آشنا شوید.تمام مدل‌ها بر اساس درس‌هایی ساخته می‌شود. هر درس چهارچوب شکل موردنظر را تشکیل می‌دهد و در ساختن چندین شکل متفاوت به کار می‌رود. با ساختن شکل‌های مختلف به‌تدریج بر طرح‌های هر درس مسلط می‌شوید و بعد از مدتی تکرار و تقلید از روی مدل‌های داده‌شده، خودتان می‌توانید شکل‌های تازه‌تری خلق کنید.

قواعد اصلی هنر شکل سازی با کاغذ
تا کردن کاغذ، باید بر روی یک سطح صاف و سخت انجام شود.
تمام تاها باید با دقت انجام شود.
تاها باید صاف و فشرده باشد و به‌وسیله ناخن خط انداخته شود.
انتخاب کاغذ باید ازنظر رنگ و میزان استقامت، متناسب با شکل موردنظر باشد.
مراحل انجام کار به‌صورت طرح‌هایی ارائه‌شده است. برای انجام هر مرحله به طرح مربوط به آن توجه کنید.
پس از انجام هر مرحله، به شکل بعدی نگاه کنید. آنچه را که ساخته‌اید باید مانند آن شکل باشد.

با هم در خانه عکس تصاویری از ساخت چراغ خواب با اوریگامی توسط Umut Yamac  را  تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*