ست سونا خودروی مفهومی و چوبی تویوتا

ست سونا خودروی مفهومی و چوبی تویوتا !

ست سونا خودروی مفهومی و چوبی تویوتا است که توسط کنجی تسوجی مهندس این شرکت و تیم همراه وی طراحی و تولید شده است و نشان از یک موروث خانوادگی است که می توان آنرا نسل به نسل حفظ کرد.در ادامه با خانه عکس همراه شوید.

طراحی خودرو کلاسیک چوبی ست سونا توسط کمپانی تویوتا در حالی طبق برنامه مدون خود برای نمایش عمومی پیش می رود که نمایندگان شرکت تویوتا در متنی که در اختیار رسانه ها قرار دادند اظهار داشتند: رودستر بی همتای چوبی تویوتا به این منظور ساخته شده تا تجسمی باشد از علاقه ای که صاحبان خودروهای تویوتا نسبت به اتومبیل های ساخت این شرکت دارند، همچنین هدف آن بوده تا نشان دهیم که مفهوم خودرو همچنان درحال تغییر بوده و اگر به مرور زمان از خودروی خود با علاقه نگهداری کنیم ارزش خاصی پیدا خواهد کرد.

ست سونا، خودروی مفهومی تویوتا است که توسط کنجی تسوجی مهندس این شرکت و تیم همراه وی طراحی و تولید شده است و نشان از یک موروث خانوادگی است که می توان آنرا نسل به نسل حفظ کرد. برای ساخت این مدل مفهومی از آلومینیوم ۱۰۰ ساله استفاده شده است که نشانه گذر روزها و سال ها طی این بازه زمانی بیش از ۱۰۰ سال را بر خود دارد. به علاوه برای به نمایش کشیدن رشد مستمر و “تجمع لحظات” از آرم فلزی گل مانند شعاعی استفاده شده و روی کاپوت آن نصب شده است.

در قطعات مختلف ست سونا از چوب هایی با جنس ها و نوع های مختلف که به دقت انتخاب شده اند استفاده شده است. به عنوان مثال برای کف ماشین از زلکووا که درختی است ژاپنی استفاده کرده و برای صندلی ها از کاستور آرالیایِ سمباده خورده بهره گرفته اند. صفحات چوبی زیبا با به کارگیری تکنیک های سنتی ژاپنی همچون اوکوریاری و کوسابی به هم متصل شده اند، جالب است بدانید که در هیچ یک از این تکنیک ها برای متصل ساختن تخته ها از میخ یا پیچ بهره نمی گیرند. از آلومینیوم نیز در قالپاق ها تا فرمان استفاده شده که در بیشتر قسمت ها در مقابل چوب و تخته تضاد جالبی ایجاد کرده است.

این ماشین به شکلی طراحی شده تا به مرور زمان که عناصر چوبی به تدریج خم می شوند و زنگارهای عمیق تری شکل می گیرد، اصطلاحاً به زیبایی پیر شود. درصورتی که آسیبی به ماشین وارد شود، می توان هر یک از قطعات چوبی ست سونا را جایگزین کرد و نیازی به جایگزینی کل بدنه نیست. هرچند می توان ست سونای زیبا را راند، اما قرار نیست از آن مثل خودروهای دیگر در جاده استفاده شود. همانطور که گفته شد این ماشین به صورت عمومی طی هفته طراحی میلان در فاصله ۱۲ الی ۱۷ آوریل در Via Tortona 31 به نمایش درخواهد آمد.

منبع: میهن پست

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*