شهر اوردوس

سفری به شهر اوردوس در چین، مکانی آرمانی برای آرامش ارواح

معرفی شهر اوردوس مکانی آرمانی برای ارواح در حالی در چین قرار دارد که این شهر مملو از ساختمان های خالی است به همین جهت به شهر ارواح معروف شده است. ده سال از ساخت این شهرک می گذرد ولی همچنان خالی از سکنه است و کمتر از ده درصد خانه های آن دارای سکنه هستند. برای مشاهده تصاویر توضیحات بیشتر با خانه عکس همراه شوید.

شهر اوردوس جایی است که بسیار هنرمندانه و آرمانی ساخته شده است ساختمان های سر به فلک کشیده ی آن نشان از حضور صده هزار نفر در این شهر دارد ولی کافیست چند قدمی در آن راه بروید تا سکوت مطلق حاکم را درک کنید. این سکوت نه تنها خوب نیست بلکه هراس خاصی را بر دل وارد می کند و احساس می شود ارواح در این شهر زندگی می کنند. یک عکاس فرانسوی به نام رافائل اولیور، تصاویری از این شهر جمع کرده که گویای سکوت حاکم بر آن است اما آنچه که قبل از سکوت از این تصاویر قابل درک است زیبایی خارق العاده ی آن است. این تصاویر پیشرفت های چشمگیر اوردوس را نمایان ساخته است. با این حال عکاس فرانسوی این شهر را همانند خانه ای آرام می داند که از هر شلوغی بدور است.

از ساختمان های آن مشخص است که این شهر با عجله ساخته شده است و جمعیت کمی در آن وجود دارد. تعداد کم ساکنان شکست مالی سنگینی برای دولت چین است. بسیاری از این ساختمان ها طی ۲۰ سال اخیر ساخته شده اند اما در وضعیت خوبی قرار ندارند و ممکن است در اثر زلزله به راحتی فرو بریزند. موزه شهر اوردوس، تجلی کاملی از ساختمان های کل این شهر است چرا که دور افتاده و خالی از جمعیت است.

رافائل عکاس فرانسوی در مورد این شهر می گوید:

در موزه شهر اوردوس تنها یک دایناسور پلاستیکی، یک درخت عجیب کریسمس و یک دکه شکلات فروشی مشاهده می شود. این رقت انگیز است که موزه ای چنین باشد. سقف موزه در حال فرو ریختن است و گچ های روی دیوار هم به صورت لایه هایی آویزان و در حال ریختن، است.

شهر ارواح نامی است که رسانه های غربی به این شهر داده اند علت اصلی آن هم خالی بودن آن از سکنه است. مشکلات زیادی گریبان گیر این شهر است؛ سازندگان آن وام های خود را پرداخت نکرده اند علت آن هم عدم علاقمندی آن ها به سکونت در آن است. دولت قصد دارد امکاناتی را در این شهر فراهم آورد تا مردم را به زندگی در آن راغب سازد.

با هم در خانه عکس تصاویری از شهر اوردوس مکانی آرمانی برای ارواح را تماشا می کنیم.

درباره

یک دیدگاه

  1. جای تأسف داره که همچین جایی باید خالی از سکنه باشه

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*