خانه شیشه ای

هارمونی با طبیعت ، درخت در خانه شیشه ای

هارمونی با طبیعت؛ درخت در خانه شیشه ای ، تجلی ناب دیگری از هزاران پیام طبیعت دوستی هنرمندان و فعالان حقوق طبیعت است. تخریب بیش از پیش طبیعت معمار دل نگران قزاق را بر آن داشته تا به طراحی خانه ای شیشه ای به همراه درخت داخل خانه بپردازد تا برای ساخت خانه حتی یک درخت هم از طبیعت حذف نشود. برای مشاهده توضیحات بیشتر با خانه عکس همراه شوید.

این روزها جریان تخریب پی در پی طبیعت بی دفاع در سرتاسر دنیا، برخی از هنرمندان را بر آن داشته که جانب طبیعت را بگیرند و تا جایی که می توانند با هنر خویش از نابودی آن جلوگیری کنند. یکی از این هنرمندان دلسوز معمار قزاقی به نام Aibek Almassov است او بدون از بین بردن درخت و با به کارگیری آن در معماری داخلی طرحش با عنوان خانه شیشه ای ، به فرهنگ سازی عدم تخریب طبیعت جامع عمل پوشانده است. او اعتقاد دارد که طبیعت بسیار قابل احترام است چرا که هرآنچه را که ما نیاز داریم از طبیعت می گیریم ولی در عوض آن را نابود می کنیم معمار قزاق به دنبال راهکارهایی است که بتواند از قطع درختان در آینده جلوگیری کند. تا در حداقل ترین حالت با طبیعت به یک هارمونی برسد این مهمترین انگیزه وی در طراحی این خانه بوده است.

طبیعتی که بی ادعا و دست و دلبازانه هر آنچه که دارد زیر قدم های ما فرش می کند و هر لحظه نفس تازه ای به ریه هایمان می دهد. اما در عوض ما انسان ها بدون توجه به این همه زیبایی ها، درختان را قطع می کنیم یا آتش می زنیم در طول تاریخ، انسان حفظ بقای خود را مدیون طبیعت است چرا که بطور مداوم به استفاده از داشته های انبوه طبیعت پرداخته است. طبیعت هم بی هیچ چشم داشتی، داشته های خود را در اختیار بشر قرار داده است.

بحث در مورد روابط انسان و طبیعت یک بحث قدیمی است. آیا انسان برای این خلق شده است که بر طبیعت غلبه کند، آقا و صاحب آن شود یا اینکه به دلیل جنگ علیه طبیعت ، دیوانه است. مدتهای مدیدی چنین می‌اندیشیدند که طبیعت با نیروی فوق‌العاده تصفیه کننده و تنظیم کننده‌اش ، تعرضات انسان را هضم خواهد کرد و کشفیات علمی زیانهای احتمالی را خنثی خواهند نمود. اما در حال حاضر شدت تخریب های انسان به قدری است که نه تکنولوژی و نه خود طبیعت توان خنثی سازی آن ها را ندارد.

با هم در خانه عکس تصاویری از درخت در خانه شیشه ای را تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*