پاییز نطنز
پاییز زیبای باغ های شهرستان نطنز

تصاویری دیدنی از پاییز زیبای باغ های شهرستان نطنز در استان اصفهان

تصاویری دیدنی از پاییز زیبای باغ های شهرستان نطنز را درحالی برای شما کاربران همیشه همراه مجله تصویری خانه عکس آماده کرده ایم که شهر نطنز از باغشهرهای تاریخی و مرکزی ایران است که در استان اصفهان و در میانه راه کاشان به اصفهان در دامنه کوهستان کرکس و در شمال غربی اردستان قرار دارد. در ادامه با خانه عکس همراه شوید.

شهر نطنز و باغ های آن که همه ساله و بخصوص فصل پاییز ، تصاویر و طبیعتی عاشقانه را به ساکنین و مسافرانش هدیه می دهد  بیشتر با بناهای تاریخی و باستانیش نیز معروف است بنایی همچون آتشکده  عهد ساسانی  که در حوالی مسجد جمعه (جامع) و در میان باغی قرار دارد. ارتفاع این بنا از سطح زمین به ۲ متر می‌رسد. آثار کمی از این بنا که شباهت بسیار کاملی به بناهای دوران ساسانی دارد، شامل چهارستون از هفت ستون اولیه و یک اتاق از چهار اتاق آن بجا مانده و بقیه فروریخته‌است.

دو تاقچه از چهار تاقچه‌ای که سطح مربع بنا را به تاق فوقانی گنبد متصل می‌کند هنوز باقی است. ابعاد هر یک از اضلاع خارجی بنا ۳۵ /۱۱ متر بود، و ضلع داخل بنا ۷ متر طول درد. دهانه هر تاق ۵/۶۹ متر است. اصل بنا با سنگ لاشه و پوششی از گچ ساخته شده‌است.

در این میان آقای امیر مسعود توانا قمصری عکاس جوان و خوش آتیه اهل قمصر کاشان تصاویری زیبا و دیدنی را از پاییز این شهر با دوربین Nikon d3200  تهیه کرده است که با هم در خانه عکس تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*