پروژه چرخه قمری با هنر اوریگامی روی ساختمان

پروژه چرخه قمری با هنر اوریگامی روی ساختمان توسط خانم موریس یکی از خلاق ترین هنرمندان در زمینه اوریگامی انجام گرفته است . او با استفاده از پانزده هزار کاردستی اوریگامی رنگارنگ یک ساختمان بسیار بزرگ را تزئین کرده است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

خانم موریس اهل فرانسه است و با شرکت مث گوث گالری  Mathgoth Gallerie همکاری می کند . این شرکت در زمینه زیبا سازی نمای خارجی ساختمان ها فعالیت دارد و موریس هم یکی از هنرمندان آنها است که با استفاده از  هنر اوریگامی ایده های بسیار جالبی را برای ساختمان ها ارائه می کند .

البته همانطور که می دانید اوریگامی با کاغذ انجام می شود و به همین خاطر پروژه های خانم موریس اغلب موقتی هستند و برای مراسم هایی خاصی انجام می شوند .

بصورت کلی هم اوریگامی  یکی از کاردستیهای محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ باکمک تاهای هندسی است. معنای لغوی این واژه در زبان ژاپنی «تا کردن کاغذ» است و تمام مدلهای کاغذ و تا را در بردارد، حتی آنهایی که ژاپنی نیستند. اریگامی فقط از تعداد کمی از تاهای گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تاها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرحهای متفاوتی ایجاد کنند.به طور کلی، این طرحها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود، که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ ادامه می‌یابد.اریگامی روش ارائهٔ اشکال است، که عمدتاً با خم کردن مادهٔ مورد استفاده کاغذ حاصل می‌شود.

این بار خانم موریس به سراغ یک ساختمانی در پاریس  رفته که قرار است در ماه آینده تخریب شود . او برای اینکه این پروژه را به اتمام برساند مجبور شد تا از صد ها نفر کسانی که در این ساختمان زندگی می کردند در خواست کند تا آنجا را برای ساعاتی ترک کنند .

او در مجموع حدود پانزده هزار اوریگامی را روی دیواری به مساحت 2000 متر مربع نصب کرد . این پروژه با عنوان چرخه قمری انجام گرفته و روی این  دیوار طرح هایی از ماه و تعدادی سیاره ساخته شده است . اوریگامی های ساخته شده توسط خانم موریس همگی با طرح پرنده بوده و به گفته خودش با استفاده از  یک روش خلاقانه کاری انجام شده که اوریگامی ها به سادگی خراب نشوند .

با هم در خانه عکس تصاویری از پروژه چرخه قمری با هنر اوریگامی روی ساختمان را  تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*