کوچکترین هواپیمای تک نفره جهان
کوچکترین هواپیمای تک نفره جهان

تصاویری از کوچکترین هواپیمای تک نفره جهان با نام BD5

BD5 کوچکترین هواپیمای تک نفره جهان است که در اواخر سال ۱۹۶۰ میلادی توسط طراح هواپیمای مشهور آمریکایی جیم بد ساخته شد و به صورت عمده  توسط شرکت هواپیمایی بد در اوایل قرن ۱۹۷۰ به بازار عرضه گشت. در ادامه باخانه عکس همراه شوید.

کوچکترین هواپیمای تک نفره جهان یا همان هواپیمای BD5 از بدنه ای ساده برخوردار بوده  که جایگاه خلبان در آن به صورت خوابیده تعبیه شده و در زیر سقف کروک مانند آن قرار گرفته است. موتور این هواپیما درون یک محفظه در وسط بدنه نصب شده است و موتور گرداننده ی پروانه یا همان موتور جت در این نوع هواپیمای  BD5J در عقب کابین خلبان نصب شده است. این طور به نظر می رسد که ترکیب ظاهر جنگنده مانند این هواپیما با قیمت مناسبش دلیل فروش بی سابقه ی این مدل هواپیما بوده است.

کوچکترین هواپیمای تک نفره جهان هم به صورت هواپیمای تک سرنشین و هم به عنوان جت مورد استفاده قرار می گیرد که مدل جت آن در کتاب رکوردهای گینس به عنوان کوچک ترین جت جهان به ثبت رسیده است.

بد نیست بدانید که قبل از پرواز اولین نمونه ی این هواپیما، شرکت بیش از ۸۰۰۰ سفارش دریافت کرد. در مجموع، این شرکت ۳۰۰۰ سفارش برای مدل کیت و بیش از ۶۰۰۰ سفارش برای نسخه ی تکمیل شده ی آن دریافت کرد.

هواپیمای BD5 یا همان کوچکترین هواپیمای تک نفره جهان در نوع خود بسیار منحصر به فرد بوده و هیچ شباهتی به دیگر هواپیماهایی که در کارخانه ساخته می شوند ندارد .

این هواپیما ی زیبا برای پرواز به شدت دوست داشتنی است و ویژگی های پروازی آن دیدنی و جذاب هستند. چرخ دنده های فرود آن مکانیکی بوده و در کمتر از یک ثانیه جمع می شوند. از هواپیمای BD5 در فیلم جیمز باند به نام “Octopussy” استفاده شد. توازن کنترل BD5 بسیار عالی و متعادل است.

قوام و دوام  بدنه ی اصلی آن به اثبات رسیده است؛ اما ساخت آن تا حدودی پیچیده و دشوار است. موتور BD5  بسیار قابل اعتماد، سبک، روان و آرام است. توضیح دادن راجع به قابلیت ها و کیفیت های پروازی این هواپیمای کوچک کار ساده ای نیست.

مشخصات فنی هواپیما BD5

سرعت: ۳۴۱ کیلومتر در ساعت  

محدوده: ۱۶۲۵ کیلومتر

اندازه بال: ۴.۴ متر

طول: ۴.۰۶ متر

طراح: جیم بد (Jim Bede)

منبع : mihanpost

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*