تجربه آموزی عکاسی در گروه تلگرامی عکاسخانه

همه ما می دانیم که تجربه در تاریخ معلمی خشن و بی رحم معرفی شده است چرا که اول امتحان می گیرد سپس درسش را می آموزد. با این اوصاف همه ما آدم ها به بر این حقیقت و واقعیتِ روشن آگاهیم اما…اما آنطور که شایسته است در آن تامل نمی کنیم. در ادامه با خانه عکس همراه شوید.

به عبارتی دیگر بزرگان در خصوص تجربه گفته اند که زندگی به انسان شانه – تجربه – می دهد اما حیف وقتی می دهد که انسان دیگر پیری شده و مویی ندارد. پس بیاییم از تجارب مفید و ارزشمند آن هایی که پربار از هر پیشه ای هستند بیشتر استفاده کنیم تا افسوس هایی را که بعدها به خاطر تصمیمات اشتباهی که امروز می گیرم زندگیمان را تحت شعاع قرار ندهد چرا که با درست اندیشی می شود به همه چیز رسید، درست اندیشی که بر مبنا و اساس تجربه به عمل تبدیل شود.

خلاصه این که داستان تجربه همانند این است که یک عکاس بخواهد از یک واقعه که قرار است در لحظه خاص رخ دهد ، عکس بگیرد، رخدادهایی همانند خورشید گرفتی و یا ماه گرفتگی ، لحظه افتتاح یک مجموعه توسط یک شخص مهم و … که البته اهمیتشان به خاطر این است که تکرار آن امکان پذیر نخواهد بود. نه می شود به ماه گفت که برگرد و نه می شود به خورشید گفت که نرو و این که هرگز نمی شود به رئیس جمهوری گفت که لحظه افتتاح کارخانه رو برای از دست رفتن یک عکس خوب دوباره تکرار کن. بله نمی شود، شما هم می دانید% …اما من می گویم می شود ، می شود اگر تجربه همراهتان باشد.

این را گفتیم تا برسیم به عکاسخانه گروه تلگرامی که به نوبه خود و به همت فردی خلاق برای تبادل تجربه و دانش در حوزه عکاسی برای جوانان و عکاسان ایران زمین راه اندازی شده است، گروهی ساده اما صمیمی و جالب ، گروهی که به قول تعداد از اعضاء فعال آن اساس تجربه آموزی را در حد خودش برای عکاسان مهیا کرده است.

ما نیز در خانه عکس به رسم این نیک اندیشی و برای مخاطبینمان به معرفی عکاسخانه پرداختیم و معتقدیم که با توجه به شرایط عکاسی در ایران امروز نیاز هست که به سرعت در انتقال تجارت به عکاسان کوشش کنیم ، کوششی که همه ما باید در آن سهم داشته باشیم و از شما می خواهیم که خانه عکس را در کنار پیوستن به گروه عکاسخانه فراموش نکنیم.

عکاسخانه

برای عضویت در عکاسخانه کلیک کنید

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*