ترسیم بی نظیر مناظر

ترسیم بی نظیر مناظر روی درب بطری های شیشه ای

ترسیم بی نظیر مناظر روی درب بطری های شیشه ای، یکی از تفریحات روزانه «سیلویا فرانکو سانتوس»، معلم هنرمند و خوش ذوقی است که بدون خستگی ساعت ها خود را سرگرم آن می سازد. او از درب بطری های شیشه ای و پلاستیکی به عنوان زمینه طراحی های خود استفاده می کند. برای مشاهده توضیحات بیشتر با خانه عکس  همراه باشید.

سیلویا در ابتدا از درب های بطری ها تنها برای ریختن جوهر استفاده می کرد اما پس از گذشت مدتی اندیشید که در سطح داخلی این درب ها بجای ریختن جوهر می تواند پرتره در اندازه مینیاتوری خلق کرد به همین خاطر از آن پس شروع به تراشیدن درب بطری ها می کرد و اشکال مناظر مختلفی را داخل آن ها طراحی می کرد.

آنچه که در این طرح ها نمود داشت ذوق هنری بالایی بود که از ساده ترین اشیاء که شاید قابل تصور هم نباشد بتوان پیچیده ترین هنرها را به نمایش گذاشت. انجام یکباره کار ترسیم بی نظیر مناظر کافی بود تا سیلویا جذب آن شود و هر روز بدون خستگی چندین ساعت وقت خود را به تراشیدن درب بطری ها اختصاص دهد آنچه که در نهایت طراحی می شد به قدری جالب توجه بود که نشان می داد ارزش اختصاص ساعت ها وقت بدان را دارد. نگاهی عمیق به تصاویر زیر می تواند هر شخص هنر دوستی را سر ذوق آورد و او را علاقمند کند که حداقل برای یکبار هنر دستانش را با تراشیدن درب های بطری امتحان کند شاید او هم بتواند خاص ترین اشکال و مناظر را در صفحه کوچک و ظریف درب بطری متجلی و نمایان سازد.

اکثر آثار این هنرمند توانمند به صورت پرتره در اندازه های بسیار کوچک است پرتره به مجسمه های صورت و نیم تنه گفته می شود. برای طراحی پرتره ابتدا شکل کلی را رسم می کنند برای اینکه صورت زیبایی را طراحی کنید یک نسبت طبیعی بین همه اجزای صورت وجود دارد طراحان چهره از این نسبتها در صورت استفاده کرده اند مثلا فاصله خط رویش مو تا قاعده بینی و فاصله قاعده بینی تا زیر چانه رعایت شود برای طراحی چهره خودتان می توانید یک عکس از خودتان بگیرید و سپس خطوط عمودی و افقی را روی آن بکشید و با خط کش فاصله ها را اندازه گیری کرده و نسبت های فوق را در طراحی رعایت کنید.

با هم در خانه عکس تصاویری از ترسیم بی نظیر مناظر روی درب بطری های شیشه ای را تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*