تلفیق توانمندی های هواپیما و هلیکوپتر در MV-22B نیروی دریایی آمریکا

تلفیق توانمندی های هواپیما و هلیکوپتر در MV-22B نیروی دریایی آمریکا، این امکان را فراهم می آورد که به جای حضور دو وسیله نسبتاً بزرگ، با یک وسیله تمام نیازهای مرتبط با آن ها را برطرف ساخت. برای مشاهده تصاویر و  توضیحات بیشتر در ادامه  با خانه عکس  همراه باشید.

هواپیما و هلیکوپتر یکی از بهترین نام هایی است که می توان برای این وسیله غول پیکر گذاشت . آسپری MV-22B  وسیله ای دوکاره است که در پایگاه نیروی هوایی آمریکا در کالیفرنیا از آن استفاده می شود. نصف این وسیله همانند هلیکوپتر عمل می کند بطوریکه  برای برخاستن و فرود آمدن به صورت عمودی طراحی شده است و موتور های آن هرگاه روشن باشند پره ها و همچنین موتورها به شکل عمودی خواهند چرخید و خلبان می تواند همانند هلیکوپتر آن را بر زمین بنشاند یا حتی در هوا معلق نگهدارد.

ملخ‌ های این بالگرد شباهت زیادی به ملخ‌ های یک هواپیما دارد، با این تفاوت که باریک‌ تر و بلند تر است؛ زیرا با سرعت بیشتری در هوا باید بچرخد و نیروی بیشتری تولید کند تا بالگرد بتواند معلق بماند. کاری که هواپیما آن توانمندی را ندارد. هواپیما برای آنکه بتواند پرواز کند باید نیروی بالا برنده‌اش را بیشتر کند که این اتفاق با افزایش سرعت هواپیما می‌افتد. افزایش سرعت هواپیما توسط موتور آن صورت می گیرد. در نصف دیگر این دستگاه برای تمامی حرکات افقی برنامه ریزی شده تا در طول پرواز بتوان موتورها را چرخاند و ملخ ها را به سمت پایین برگرداند.

این کار، تمام نیروی رانش را همانند هواپیما به صورت افقی اعمال می کند. نکته جالب توجه این است که در هواپیما های قدیمی از موتور های پیستونی استفاده می‌ کردند که مکانیزمی همانند موتور های خودرو داشت اما بعد از چند سال موتورهای جت تولید شدند و هم‌اکنون از آن‌ها در هواپیما ها استفاده می‌شود که کارایی بالایی دارند.
جدای از بحث استفاده های نظامی «آسپری MV-22B»، سوار شدن به آن با هدف تفریح نیز بسیار هیجان انگیز خواهد بود چرا که شما می توانید با یک وسیله هم در هوا معلق بمانید هم بصورت افقی حرکت کنید یا بصورت عمودی فرود بیایید بنابراین می توان «آسپری MV-22B» را یک تجربه گران بها برای نظامیان پایگاه هوایی کالیفرنیاست.

با هم در خانه عکس تصاویری از هواپیما و هلیکوپتر تلفیق شده  در MV-22B  را تماشا می کنیم.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*