نقاشی خیابانی در خیابان های شهر تورنتو توسط هنرمند کانادایی

تصاویری از نقاشی خیابانی خلاقانه و شگفت انگیز را که در خیابان های تورنتو و توسط هنرمند چیره دستی به نام پیتر گیبسون خلق شده در این مطلب مشاهده خواهید کرد . نقاشی خیابانی طرفداران زیادی دارد و بسیاری از مردم از رسم نقاشی های زیبا در دیوارها و خیابان های شهر لذت می برند. در ادامه  برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با خانه عکس همراه شوید.

نقاشی خیابانی از شاخه های جدید و امروزی نقاشی است و اشخاص خلاق و با استعدادی در این شاخه فعالیت می کنند که با قابلیت های هنری خود ظاهری هنرمندانه به دیوار های شهر می بخشند و معمولا در فضا های مختلفی نظیر کف خیابان، پیاده روها وشهرک ها با مواد ناپایدار یا نیمه پایدار نظیرگچ (پاستل) کار می کنند و شهر را از یک رنگی و بی روحی خارج می سازند. البته پیش از این نقاشی خیابانی فقط به دیوارنگاری محدود می شد اما اینک این هنر کف خیابان های شهر و فضاهای دیگری را نیز در بر می گیرد.

پیتر گیبسون یا «Roadsworth» با بهره گیری از استعدادها و مهارت های خود خیابان های شهر تورنتو را با رنگ ها مختلف نقاشی کرده است. در زیر تصاویری از زیبایی های فوق العاده ای که توسط این هنرمند به شهر تورنتو بخشیده شده است را ببینید و لذت ببرید.
نقاشی خیابانی تاریخچه‌ای بسیار کهن دارد منشا نقاشی خیابانی مدرن را می‌توان بریتانیا دانست. هنرمندان خیابانی در سال۱۸۹۰در بریتانیا شروع به فعالیت کردند، که در حال حاضر تعداد هنرمندان خیابانی که ساکن لندن هستند به ۵۰۰ نفر نیز می رسد. این هنر ریشه در سنگ‌ نوشته‌های تاریخی غارها و کتیبه‌های باستانی نقاشی‌های دیواری در ابعاد گوناگون دارد. هنرمندان این شاخه از نقاشی، نقاش پاستل نیز نامیده می شوند.

باهم در خانه عکس تصاویری از نقاشی خیابانی در خیابان های تورنتو را تماشا می کنیم .

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*