نقاشی مینیاتوری بر روی اشیاء ریز هنر دستان نقاش ترک

نقاشی مینیاتوری بر روی اشیاء ریز هنر دستان نقاش ترک است که این روز ها توجه بسیاری را ازجمله هنردوستان به خود جلب کرده است. حسن کاله، هنرمند توانایی است که با نگارگری بر روی اشیاء ریز مانند نوک کبریت تصاویر فوق العاده ای را برای هنردوستان کل دنیا به ارمغان آورده است برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس  همراه باشید .

یکی از عواملی که به آثار حسن جذابیت داده است اشیاء مورد استفاده او برای طراحی است. او از خوراکی ها و اشیاء ریزی مثل بادام، برنج، پوست پیاز و نوک کبریت برای تجلی هنر خود کمک می گیرد. البته قسمت تلخ داستان اینجاست که تلاش های این هنرمند برای خلق نقاشی های مینیاتوری ماندگاری ندارد و پس از مدت کوتاهی از بین می رود.

حسن کاله اهل استانبول است که استعداد عجیبی در کشیدن نقاشی های مینیاتوری و ریز دارد. او می تواند با تمرکز مثال زدنی اش نقاشی ها را حتی در میانه یک دانه برنج با بالاترین دقت و کیفیت بکشد.  او از کودکی به دنبال وسایل بسیار کوچک برای نقاشی بوده است. به غیر از برنج وسایل دیگری نیز هستند که او نقاشی های جالبی روی آن ها کشیده است. یکی از مهمترین این وسایل، میوه های مختلف هستند که با دقت خاصی رنگ آمیزی شده اند. برخی از نقاشی هایش به قدری ریز و کوچک هستند که بدون ذره بین نمی توانید جزئیات آنها را به خوبی ببینید. نقاشی های او در نمایشگاه های معتبر با قیمت های بالا به فروش می رسد.
جالب است بدانید نقاش مینیاتوری یا همان نگارگری نقاشی اصیل ایران است. ما ایران را با نگارگری می شناسیم. زمانی که نقاشی در ایران رایج شد چون کشیدن چیزی عین واقعیت، توهین به خلقت بود، با الهام از طبیعت و تلفیق آن با فکرشان به ایجاد اثر پرداختند که در نتیجه نگارگری که نقاشی ویژه ایرانیان باشد به وجود آمد.

با هم در خانه عکس پرتره های دیدنی از نقاشی مینیاتوری بر روی اشیاء ریز را تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*