وادی ‌حضراموت مشابه محیط فیلم ارباب حلقه ها در یمن

روستای وادی ‌حضراموت چیزی مشابه محیط فیلم ارباب حلقه ها در یمن است . در این منطقه هیچ نوع رودخانه و یا دریاچه دائمی وجود ندارد و مردم منطقه آب مورد نیاز خود را از دره های فصلی به نام وادی تامین می کنند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با خانه عکس همراه باشید .

وادی به مسیل تنگ و معمولا خشکی گفته می‌شود که در یک ناحیه کویری واقع شده و فقط هنگام بارندگی‌های شدید در آن آب جاری می‌شود. این واژه که در اصل عربی است، بیشتر در صحرای آفریقا و سرزمین‌های عربی و جنوب باختری آسیا متداول است.

اگر از بالا به این روستا نگاهی بیاندازید ساختمان های بلند خشتی را می بینید که بسیار شگفت انگیز روی یک تخته سنگ بزرگ قرار دارند  . این منطقه به دلیل داشتن همین ساختمان ها به نام منهتن کویر معروف است .

مردم این منطقه به دلیل موقعیت مناسب و البته محدود حضراموت مجبور بودند خانه های خود را در نزدیکی یکدیگر بسازند به همین دلیل تراکم خانه ها روی این تخته سنگ بسیار بزرگ که صد و پنجاه متر از سطح زمین فاصله دارد بسیار زیاد می باشد .

هر خانه بصورت خشتی ساخته شده و با طبقات چوبی از یکدیگر جدا شده اند . با اینکه سالیان درازی است که مردم در این منطقه زندگی می کنند اما کاملا از ظاهر ساختمان ها مشخص است که خیلی محکم و امن نیستند .

در مفهوم تاریخی‌اش حَضرَموت نام یک منطقه و حکومت واقع در جنوب شبه‌جزیرهٔ عربستان در امتداد خلیج عدن در دریای عرب، از یمن تا ناحیه ظُفار عمان قرار دارد.حضرموت از سوی غرب به ربع الخالی می‌پیوندد. به اهالی حضرموت، حَضرَمی گفته می‌شود.

سلطنت حضرموت با دولت معین هم‌عصر و در مملکتی که جنوب سبا و یمن میان ۱۵ و ۱۴ درجه عرض شمالی و ۴۷ و ۵۳ درجه طول شرقی (از گرینویچ) واقع بود.پایتخت این مملکت شهر شَبوَه مرکز اصلی محصول بخور بود. آغاز دولت حضرموت را به تحقیق نمی‌توان تعیین کرد ولی ظاهراً در هر حال پیش از تشکیل دولت سبأ ویکی از سه دولت عمده جنوبی بود و با دولت قتبان و دولت معین خاک و ثروت و تمدن و دادوستد آن قطعه را صاحب بودند.

انقراض این دولت در حدود ۳۰۰ میلادی است که همه ممالک یمن جزو یک مملکت بزرگ سبائی و حمیری «باکسر حاء وسکون میم و فتح یاء» گردید.حضرموت هم مانند سبأ و قتبان فرمانروایان کهنه و مکرب و سلاطین داشته‌است.

با هم در خانه عکس تصاویری از وادی ‌حضراموت مشابه محیط فیلم ارباب حلقه ها در یمن را  تماشا می کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*